Een goede indruk achterlaten bij prospects, zo doe je het

Goede indruk prospects

Wanneer je nieuwe klanten aan wilt trekken voor je bedrijf is het belangrijk dat je een goede indruk achterlaat bij een prospect. Dat lukt niet als je boodschap te complex is. In deze blog lees je hoe je een goede indruk achterlaat bij prospects. 

Communicatie

De communicatie naar een prospect toe is de belangrijkste factor om meer leads te genereren. Stel hierbij niet jezelf, jouw product of het bedrijf centraal. Hierdoor voorkom je weerstand van de prospect. Verder is het belangrijk om het kort en simpel te houden. Verwoord je boodschap op een eenvoudige, heldere en krachtige manier. Laat vervolgens iets achter wat de prospect aan het denken zet. Geef bijvoorbeeld je visitekaartje of als je het nog beter aan wilt pakken laat dan drinkflessen bedrukken met je bedrijfsnaam of logo erop. Een drinkfles zal een prospect niet zomaar in de prullenbak gooien en misschien wel dagelijks gebruiken. Bij het gebruik van de drinkfles zal de prospect altijd herinnerd worden aan je. Bovendien treedt de wet van wederkerigheid in van Dr. Robert Cialdini. Dit houdt in dat wanneer jij een persoon iets geeft, deze persoon jou iets probeert terug te geven. 

Vragen stellen

Verder is het belangrijk om vragen te stellen die leiden tot een concrete reactie van de prospect. Het is belangrijk om een dialoog aan te gaan met de potentiële klant. Probeer door vragen te stellen te ontdekken waar het pijnpunt van de prospect ligt. Omschrijf vervolgens het probleem van de prospect en vraag vervolgens of dit klopt. 

Call-to-action

Wanneer je een prospect wilt overhalen tot een lead is het belangrijk om zelfverzekerdheid en daadkracht uit te stralen. Doe dit ook in je call-to-action. Een call-to-action is een oproep om de prospect aan te zetten tot een actie. 

Website

Tegenwoordig is het zo dat het eerste contact met een prospect verloopt via je website. Prospects zoeken je namelijk eerst online op. Wanneer je website er goed uitziet en de prospect een afspraak maakt, staat het al 1-0. Hierbij is het belangrijk dat je een moderne website hebt. Zorg ervoor dat je website niet te complex is. Mensen houden van herkenning. Wanneer je website er opeens anders uitziet dan andere websites heb je kans dat een prospect meteen afhaakt. 

Wees dus kort en krachtig met je boodschap, stel jezelf niet centraal en stel zoveel mogelijk vragen die een dialoog uitlokken met de prospect. Zorg voor een website wat een goede indruk achterlaat en gebruik een krachtige call-to-action.

Aanbevolen artikelen