Je merk onder de aandacht brengen, zo doe je het

Zoekmachine optimalisatie

Je wilt een een merk in de markt zetten, maar waar begin je? Allereerst begin je met de merkpositionering. Vervolgens moet je zorgen dat je merk opvalt, maar hoe? In deze blog lees je hoe je het beste een merk onder de aandacht brengt.

Organisch vindbaar zijn

Wanneer je de merkpositionering goed hebt ingericht ,is het een kwestie van je merk onder de aandacht brengen bij de doelgroep. Dit doe je door op verschillende kanalen actief te zijn zoals je website, social media en offline kanalen. Het eerste wat je op orde moet brengen is de zoekmachine optimalisatie. Via zoekmachine optimalisatie zorg je ervoor dat de doelgroep je merk organisch vindt. Dit houdt in dat de doelgroep jou makkelijker vindt door middel van relevante zoektermen

Adverteren

Het is ook mogelijk om met je merk te gaan adverteren. Hierdoor bereik je direct je doelgroep, op het juiste moment met de juiste producten of diensten. Nog een manier om Google nuttig in te zetten is via display advertising. Dit zijn visuele advertenties die worden getoond op websites die in het netwerk van Google zitten. Met Facebook en Instagram is het ook mogelijk om te adverteren. 

Video marketing

Om je merk goed onder de aandacht te brengen raden we aan om video’s te maken. YouTube is de op één na grootste zoekmachine ter wereld. Google is hier natuurlijk de marktleider in. Met een video breng je de boodschap van een merk veel beter naar voren dan bijvoorbeeld een foto. Daarom is videomarketing een ideaal middel om jouw merk onder de aandacht te brengen.

Influencer marketing

Een goede manier om online zichtbaar te worden op social media is influencer marketing. Een influencer is iemand die een groot aantal volgers heeft op social media. Dit publiek luistert vaak naar de influencer en neemt vaak over wat hij/zij doet. Het is daarom belangrijk om een influencer te vinden die goed past bij jouw merk. Hiermee komt zo’n influencer oprecht over op zijn/haar doelgroep. 

Sponsoring

Een manier om offline naamsbekendheid te krijgen is door het sponsoren van een club of organisatie. Wij raden het aan om een organisatie te kiezen waar je een beetje affiniteit mee hebt. Zo hecht je waarde aan je sponsoring en komt het gemeend over.

Tv-reclame

Wanneer er voldoende budget is dan zijn tv-reclames een perfect middel om je merk aan het grote publiek te laten zien. Er zijn behoorlijk wat mensen die tv kijken. Verder heb je de mogelijkheid om te kiezen voor landelijke tv of de regionale tv. De kosten voor een commercial bij landelijke tv brengt hogere kosten met zich mee dan een commercial bij een regionale zender. 

Wanneer je naamsbekendheid wilt vergaren met je merk is het zaak je merk constant te blijven herhalen bij de doelgroep. Je moet er voor zorgen dat de doelgroep vertrouwd wordt met je merk.

Aanbevolen artikelen